Efektywne kierowanie i motywowanie zespołu
Realizacja – 12godz. (2 dni po 6 godz.) – Efektywne kierowanie i motywowanie zespołu – kompetencje „miękkie” (szczególnie ważne w czasie kryzysu). Szkolenie dla studentów i pracowników uczelni.
Celem szkolenia jest podejście do komunikacji w zespole i efektywności pracy zespołu z poziomu neurobiologii interpersonalnej, a także uświadomienie jego uczestnikom, że obecność wielu stresorów i gorszej dyspozycji psychofizycznej w czasie kryzysu wymaga redefinicji niektórych pojęć i korekty wcześniej przyjętych strategii pracy w zespole ,zarządzania i komunikacji
Zakres tematyczny szkolenia:
1. Co znaczy być przywódcą? Redefinicja. Różne rodzaje przywództwa czy przywództwo na różne czasy?
2. Plastyczność mózgu i gotowość do zmiany.
3. Neurobiologia interpersonalna i neurony lustrzane – co to są relacje i dlaczego relacje są tak ważne?
4. Nawigacja autonomiczna oraz wzorce i rytm autonomicznego układu nerwowego.
5. Podejście teorii poliwagalnej do zrozumienia własnych trudnych decyzji i reakcji.
6. Zarządzanie stresem – postawa lidera ma wpływ na cały zespół.
5. Co znaczy „efektywny zespół” i co sprzyja jego tworzeniu? Indywidualne strategie w tworzeniu bezpiecznego środowiska pracy i nauki – codzienne zarządzanie operacyjne i tworzenie rozwiązań na miarę wymagających potrzeb.
6. Siedem nawyków skutecznego działania według Stephena Coveya – stara strategia na nowe czasy.
WIEDZA, tj. uczestnik zna i rozumie
– podstawowe zagadnienia dotyczące plastyczności mózgu (neuroplastyczności);
– znaczenie neurobiologii interpersonalnej w zarządzaniu zespołem;
– strategie skutecznego działania w warunkach kryzysu.
UMIEJĘTNOŚCI, tj. uczestnik potrafi:
– wykorzystać praktyczne aspekty różnorodności ludzkiego mózgu i AUN (w tym teorii poliwagalnej) w zarządzaniu;
– zastosować strategie skutecznego działania w zarządzaniu w czasie kryzysu;
– motywować siebie i zespół w warunkach kryzysu.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, tj. uczestnik jest gotów do:
– zarządzania i motywowania zespołu w czasie kryzysu;
– szukania i korzystania synergii w zespole;
– stosowania ulepszonych metod w celu generowania rozwiązania typu win-win w interakcjach społecznych;
– świadomego społecznie korzystania z narzędzi skutecznej komunikacji.