Skip links

Innowacyjne nauczanie z wykorzystaniem VR

Tytuł szkolenia: Innowacyjne nauczanie z wykorzystaniem VR


Informacje Podstawowe

Liczba uczestników w grupie: 10-20
Rodzaj uczestników: Kadra Dydaktyczna i Doktoranci
Koszt Uczestnictwa: 5900 zł netto/os.
Czas trwania: 40 h dydaktycznych
Forma szkoleń: Hybrydowe  (Stacjonarna i zdalna) zakończona testem potwierdzającym nabyte umiejętności
Cel szkolenia: Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania, wdrażania i oceny zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem technologii immersyjnych takich jak VR, AR i AI.

Efekty uczenia się uzyskiwane w ramach szkolenia. 

Wiedza – uczestnik zna:

  • podstawy technologii immersyjnych (VR, AR, AI)
  • zastosowanie nowoczesnych technologii w dydaktyce
  • metody projektowania treści edukacyjnych z użyciem VR/AR

Umiejętności – uczestnik potrafi:

  • projektować i prowadzić zajęcia z wykorzystaniem VR/AR
  • korzystać z edytorów treści i tworzyć aplikacje VR/AR
  • analizować skuteczność dydaktyczną narzędzi immersyjnych

Kompetencje społeczne – uczestnik jest gotów do:

  • pracy zespołowej przy tworzeniu treści edukacyjnych
  • dzielenia się dobrymi praktykami
  • stosowania etycznych zasad przy wdrażaniu nowych technologii

Szczegółowy opis szkolenia 

Blok 1: Wprowadzenie do technologii VR/AR/AI w edukacji (4h)

  • Kluczowe pojęcia, sprzęt i oprogramowanie
  • Przegląd zastosowań edukacyjnych
  • Trendy i kierunki rozwoju technologii immersyjnych

Blok 2: Metodologia prowadzenia zajęć z VR/AR (6h)

  • Przegląd modeli dydaktycznych
  • Projektowanie scenariuszy zajęć
  • Interaktywne ćwiczenia i symulacje

Blok 3: Organizacja i tworzenie treści dydaktycznych w VR/AR (6h)

  • Planowanie i zarządzanie treściami
  • Obsługa edytorów VR/AR
  • Tworzenie własnych scenariuszy edukacyjnych

Blok 4: Projektowanie aplikacji edukacyjnych z wykorzystaniem AI (6h)

  • Personalizacja treści
  • Budowanie adaptacyjnych mechanizmów
  • Praca zespołowa nad koncepcjami

Blok 5: Produkcja wirtualnych filmów dydaktycznych VR (6h)

  • Tworzenie filmów 360°
  • Praca z kamerami i montaż treści
  • Wdrażanie filmów do środowiska edukacyjnego

Blok 6: Współtworzenie aplikacji edukacyjnych VR/AR (6h)

  • Etapy wytwarzania aplikacji
  • Implementacja scenariuszy dydaktycznych
  • Testowanie i optymalizacja

Blok 7: Ewaluacja i rozwój treści VR/AR w dydaktyce (6h)

  • Ocena skuteczności nauczania
  • Narzędzia analityczne i metody ewaluacji
  • Planowanie strategii wdrażania na uczelni
  1. Wymagania techniczne 
  • Min. 3 różne symulatory VR
  • Sprzęt VR z funkcją interakcji (gogle, kontrolery)
  • Tryby multiplayer i multiroom
  • Integrację sprzętu rzeczywistego z VR
  • Kreatory do scenariuszy symulacji z błędami krytycznymi
  • System monitorowania postępów i raportowania wyników

Informacje dodatkowe

  • Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
  • Uczestnicy zyskają dostęp do materiałów edukacyjnych i narzędzi VR/AR
  • Szkolenie prowadzone będzie przez ekspertów z zakresu dydaktyki i technologii immersyjnych
  • Podejście praktyczne, oparte na realnych scenariuszach edukacyjnych
  • Możliwość pracy nad rzeczywistymi projektami edukacyjnymi VR/AR/AI