Tytuł szkolenia: Innowacyjne nauczanie z wykorzystaniem VR
Informacje Podstawowe
Liczba uczestników w grupie: 10-20
Rodzaj uczestników: Kadra Dydaktyczna i Doktoranci
Koszt Uczestnictwa: 5900 zł netto/os.
Czas trwania: 40 h dydaktycznych
Forma szkoleń: Hybrydowe (Stacjonarna i zdalna) zakończona testem potwierdzającym nabyte umiejętności
Cel szkolenia: Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania, wdrażania i oceny zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem technologii immersyjnych takich jak VR, AR i AI.
Efekty uczenia się uzyskiwane w ramach szkolenia.
Wiedza – uczestnik zna:
- podstawy technologii immersyjnych (VR, AR, AI)
- zastosowanie nowoczesnych technologii w dydaktyce
- metody projektowania treści edukacyjnych z użyciem VR/AR
Umiejętności – uczestnik potrafi:
- projektować i prowadzić zajęcia z wykorzystaniem VR/AR
- korzystać z edytorów treści i tworzyć aplikacje VR/AR
- analizować skuteczność dydaktyczną narzędzi immersyjnych
Kompetencje społeczne – uczestnik jest gotów do:
- pracy zespołowej przy tworzeniu treści edukacyjnych
- dzielenia się dobrymi praktykami
- stosowania etycznych zasad przy wdrażaniu nowych technologii
Szczegółowy opis szkolenia
Blok 1: Wprowadzenie do technologii VR/AR/AI w edukacji (4h)
- Kluczowe pojęcia, sprzęt i oprogramowanie
- Przegląd zastosowań edukacyjnych
- Trendy i kierunki rozwoju technologii immersyjnych
Blok 2: Metodologia prowadzenia zajęć z VR/AR (6h)
- Przegląd modeli dydaktycznych
- Projektowanie scenariuszy zajęć
- Interaktywne ćwiczenia i symulacje
Blok 3: Organizacja i tworzenie treści dydaktycznych w VR/AR (6h)
- Planowanie i zarządzanie treściami
- Obsługa edytorów VR/AR
- Tworzenie własnych scenariuszy edukacyjnych
Blok 4: Projektowanie aplikacji edukacyjnych z wykorzystaniem AI (6h)
- Personalizacja treści
- Budowanie adaptacyjnych mechanizmów
- Praca zespołowa nad koncepcjami
Blok 5: Produkcja wirtualnych filmów dydaktycznych VR (6h)
- Tworzenie filmów 360°
- Praca z kamerami i montaż treści
- Wdrażanie filmów do środowiska edukacyjnego
Blok 6: Współtworzenie aplikacji edukacyjnych VR/AR (6h)
- Etapy wytwarzania aplikacji
- Implementacja scenariuszy dydaktycznych
- Testowanie i optymalizacja
Blok 7: Ewaluacja i rozwój treści VR/AR w dydaktyce (6h)
- Ocena skuteczności nauczania
- Narzędzia analityczne i metody ewaluacji
- Planowanie strategii wdrażania na uczelni
- Wymagania techniczne
- Min. 3 różne symulatory VR
- Sprzęt VR z funkcją interakcji (gogle, kontrolery)
- Tryby multiplayer i multiroom
- Integrację sprzętu rzeczywistego z VR
- Kreatory do scenariuszy symulacji z błędami krytycznymi
- System monitorowania postępów i raportowania wyników
Informacje dodatkowe
- Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
- Uczestnicy zyskają dostęp do materiałów edukacyjnych i narzędzi VR/AR
- Szkolenie prowadzone będzie przez ekspertów z zakresu dydaktyki i technologii immersyjnych
- Podejście praktyczne, oparte na realnych scenariuszach edukacyjnych
- Możliwość pracy nad rzeczywistymi projektami edukacyjnymi VR/AR/AI