Skip links

Ekologia (układu nerwowego) w psychologii – znaczenie regulacji układu nerwowego w nauczaniu akademickim

Szkolenie pt. „Ekologia (układu nerwowego) w psychologii – znaczenie regulacji układu nerwowego w nauczaniu akademickim” skierowane jest do studentów zainteresowanych tematyką zdrowia psychicznego i wpływu układu nerwowego na procesy nauki. Celem szkolenia jest zrozumienie genezy traum, wypalenia oraz ich psychologicznych konsekwencji, a także opracowanie wielopoziomowych strategii przeciwdziałania tym zjawiskom, pozwalających na zachowanie równowagi psychicznej i wzrost posttraumatyczny.

Program szkolenia obejmuje redefinicję pojęć traumy i wypalenia, analizę funkcjonowania autonomicznego układu nerwowego w oparciu o teorię poliwagalną oraz zrozumienie mechanizmów stresu i jego wpływu na zdrowie psychiczne. Uczestnicy poznają praktyczne metody pracy z traumą, techniki regulacji układu nerwowego oraz sposoby na poszerzenie tzw. okna tolerancji na stres, co przeciwdziała wypaleniu.

Szkolenie wyposaża uczestników w wiedzę o autonomicznym układzie nerwowym, narzędzia do pracy z własnym stresem oraz umiejętności praktycznego zastosowania teorii poliwagalnej. Uczestnicy nauczą się, jak przeciwdziałać wypaleniu w kontekście akademickim, tworząc środowisko sprzyjające zdrowiu psychicznemu i równowadze emocjonalnej.